Liikunta ja urheilu

Harrasta liikuntaa

Puutarha-alueemme lähistöltä löytyy hyvät ulkoilumaastot ja alueella 3 erilaista lasten leikkipuistoa.

Urheilukentällä mahdollisuus pelata sulkapalloa, petankkia, lentopalloa, jalkapalloa, frisbeegolfia ja tennistä.

Tenniskenttä on massakenttä, joka tarvitsee ennen ja jälkeen pelin hoitoa pysyäkseen kunnossa. Tarkemmat ohjeet löytyvät kentältä.

Kartanolla on pöytätennispöytä sekä mailat ja palloja. Muuten harrastusvälineet olisi hyvä hankkia itse. Jokaiselle omaan tasoon sopivat välineet. Yhdistys ottaa lahjoituksia vastaan eri liikuntavälineistä, joita onkin vuosien varrella tullut muutamia.

Yhdistys hankki 2 sup-lautaa kaikkien käyttöön. Laudat löytyvät rannan läheisyydestä.

Varaathan laudat käyttöösi ennen suppailua!

Varauslista ja käyttöohjeet löytyy isolta rantasaunalta.

Kartanon vieressä olevassa ladossa on kuntosali, jossa eri välineillä ja laitteilla voi vahvistaa lihasvoimaa.

Välineiden rikkoutumisesta tulisi ilmoittaa urheilutoimikunnalle tai hallitukselle.

Yhdessä on mukavaa harrastaa liikuntaa, seuraa ilmoittelua ilmoitustaululla ja jäsensivuilla.

Perinteiset urheilukilpailut Niihamassa

Talvella on järjestetty hiihtokilpailut tai tarkuuskävely. Kauden avajaisissa heitetään saapasta lasten, naisten ja miesten sarjoissa urheilukentällä. Heinäkuussa kisataan perinteisesti yleisurheilukisoissa, joissa on sarjoja kaiken ikäisille. Vuodesta 1968 on elokuussa kenttäpelikisoissa ” Matin kisoissa” heitetty rengasta, tikkaa ja rahaa.

Kilpailuissa menestyneitä palkitaan erilaisin palkinnoin.

Lisäksi kauden aikana on aluejärjestön erilaisia kilpailuita eri puutarhoilla Tampereella.

Tervetuloa mukaan urheilutoimikunnan toimintaan!