Toimikunnat

Yhdistyksessä voi toimia erilaisia toimikuntia tiettyjen aihepiirien ympärillä. Tällä hetkellä aktiivisina ovat urheilutoimikunta, tapahtumatoimikunta,  ympäristötoimikunta sekä museotoimikunta.  Toimikuntiin voi tulla mukaan ilmoittautumalla. Tiedot toimikuntien vetäjistä ja jäsenistä on nähtävissä ilmoitustaululla ja jäsensivuilla.

Urheilutoimikunta järjestää vuosittaiset urheilu- ja liikuntatapahtumat, joita ovat saappaanheittokisat kauden avajaisten yhteydessä, yleisurheilukisat kesällä, Matin kisat ( tikanheitto, kolikonheitto ja renkaanheitto ) loppukesällä sekä hiihtokilpailut. KIsoissa tarvitaan väkeä toimitsijatehtäviin.

Tapahtumatoimikunta suunnittelee kauden juhlat ja tapahtumat ja huolehtii tapahtumiin liittyvän talkoooväen keräämisestä. Perinteisten avajaisten, juhannusjuhlien ja venetsialaisten lisäksi on järjestetty  mm. kirpputoreja, iltamia ja picnic-tapahtumia. Tapahtumatoimikunta koordinoi myös avoimet puutarhat-tapahtuman toimintoja.

Ympäristötoimikunta suunnittelee ja toteuttaa ympäristöön liittyviä opastustilaisuuksia ja neuvontaa sekä kannustaa viljejliöitä luonnon monimuotoisuutta säilyttävään ja edistävään toimintaan. Opastusta on järjestetty jätteiden lajitteluun, kompostointiin, risujen käsittelyyn ja vieraskasvilajien torjumiseen.  Lupiinia, jättipalsamia ja japanintataria on kitketty, leikattu ja näivetetty talkoovoimin.

Museotoimikunta pyörittää Tampereen Siirtolapuutarhamuseon toimintaa kesäkuukausina.

Uusia toimikuntia voidaan perustaa tarpeen mukaan. Kannattaa olla aloitteellinen tämän suhteen.